In aanloop naar de verkiezingen 2017 heeft Hivos - samen met het Humanistisch Verbond en omroep Human - een creatieve, humoristische, online publiekscampagne ontwikkelen, waarin onze humanistische waarden (denk aan: vrijheid, gelijkheid, diversiteit en solidariteit) centraal staan.
Als Campagne Coördinator voor Hivos Nederland verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen, coördineren én uitvoeren van een online publiekscampagne. De campagne is ingezet op Social Media als belangrijkste communicatie kanaal daarnaast was de PR ook groot onderdeel van de lancering.
Het lijkt wel of de tegenstellingen in onze samenleving steeds meer worden uitvergroot: de Brexit, de verkiezing van Trump, maar ook het Oekraïnereferendum, de Zwarte Piet discussie en het migratiedebat in ons eigen land zijn daar voorbeelden van. De huidige verkiezingen worden gekenmerkt door populisme, polarisatie en patriotisme. Belangen van anderen zijn steeds vaker ondergeschikt aan het eigen belang. Dit heeft ook effect op het draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking.